Okul Öncesi Çocuklarda Sağlıklı Beslenme

Okul Öncesi Çocuklarda Sağlıklı Beslenme

Okul öncesi çocuklar aktif, neşeli tiplerdir. Ve genellikle sevimli ve eğlenceli olsalar da, 3, 4 ve 5 yaşındakilerin özellikle yemek yeme konusunda inatçı olması tamamen normaldir. Bu yazımızda okul öncesi çocuklarda sağlıklı beslenme ile ilgili bazı tavsiyelerde bulunduk. 

Okul Öncesi Çocuklar Ne Yiyebilir?

Okul öncesi çocuklar ailenin geri kalanının yediğini yiyebilir. Aile yemeklerinin, ölçülü olarak çeşitli ve sağlıklı yiyecekler içermesi gerekir. Yaşlarına bağlı olarak, aktif bir okul öncesi çocuğun enerji ihtiyaçları, bazı yetişkinlerle rekabet eder. 

Küçük bir çocuğun beslenme planı çoğunlukla yağsız et, kümes hayvanları, deniz ürünleri, yumurta ve baklagiller gibi sağlıklı gıdalardan oluşmalıdır; kepekli ekmek ve tahıllar gibi tam tahıllar; günde en az iki porsiyon süt ürünleri, taze veya hafif işlenmiş meyve ve sebzeler beslenme listesinde olmalıdır. 

Yemeklere Zaman Ayırın

Düzenli aile yemekleri, iyi beslenme için fırsatlar ve çok daha fazlasını sağlar. Birlikte yemek yemek, uygun sofra adabına teşvik eder; dil gelişimini ve konuşma becerilerini geliştirir. Televizyonu kapatarak dikkat dağıtıcı unsurları en aza indirdiğinizde, çocuğunuza yemek zamanının sağlıklı yiyeceklerin tadına varmak ve anlamlı ilişkiler geliştirmek için ayrıldığını göstermiş olursunuz.

Düzenli yemek ritüeli çocukları rahatlatırken, okul öncesi çocuklarla yemek yemek kaotik ve dağınık olabilir. Çocuğunuz kendi kendine beslenme becerilerini geliştirirken, dökülmeleri ve biraz özensiz yemeyi görmezden gelin. 

Yemek masasında temizlik konusunda çok katı olmak, küçük çocuğunuzun sütünü devirdiği veya kıyafetlerine yiyecek bulaştığı konusunda kendini kötü hissetmesine neden olabilir ve bu da çocuğunuzun huzursuzluğuna yol açar. 

Çocuğunuz sizi taklit eder 

Çocuğunuzun patates kızartması yerine fırınlanmış patatesi kabul etmesini ve sütü şekerli meşrubatlara tercih etmesini istiyorsanız bunu sizin de yapmanız gerekir. Araştırmalar, çocukların ebeveynlerinin yeme alışkanlıklarını erken yaşlardan itibaren benimsediğini gösteriyor. Küçükler, yetişkinleri taklit etmeyi severler ve iyi ya da gelişmeye muhtaç olsunlar, yeme alışkanlıklarınızı taklit edeceklerdir. 

Çeşitlilik ve iyi beslenme sunan bazı önerilen alternatifler şunlardır:

  • Beyaz pirinç yerine kuskus,
  • Beyaz patatesler yerine tatlı patates,
  • Patates kızartması için yağı azaltılmış sütle yapılan patates püresi,
  • Yüksek yağlı kurabiyeler yerine incir çubukları,
  • Dondurma için tüp yoğurt ,
  • Normal peynir yerine az yağlı çedar.

Atıştırmalıklar Besin Boşluklarını Doldurur

Yemekleri ve atıştırmalıkları planlamak, okul öncesi çocuklar için sağlıklı bir diyet sağlamaya yardımcı olur. Sorun şu ki, küçük çocuklar her zaman katı bir beslenme planı izlemezler. Kulak enfeksiyonları ve soğuk algınlığı dahil hastalıklar, tükenmişlik ve büyüme atakları, küçük çocuğunuzun tükettiği sıklığı ve miktarı geçici olarak değiştirebilir.

Sağlıklı öğünler arası atıştırmalıklar, küçük bir kişinin diyetindeki besin boşluklarını doldurmaya yardımcı olur. En iyi atıştırmalıklar, oğlunuzun veya kızınızın açlığını azaltan miktarlarda yenen besleyici yiyeceklerdir. Besleyici atıştırmalıklar verdiğinizde, çocuğunuz ihtiyaç duyduğu şeyi alır, bu nedenle akşam yemeğinde çok yemek yememesi önemli değildir.

Okul öncesi çocuğunuz için bu besleyici ve lezzetli atıştırmalık seçeneklerini deneyin:

  • Yarım sandviç,
  • İyi pişmiş sebzeler ve az yağlı sos,
  • Tam tahıllı kraker ve peynir,
  • Yoğurt,
  • Meyveli smoothie,
  • Süt,
  • Doğranmış katı haşlanmış yumurta veya çırpılmış yumurta,
  • Kuru tahıl; sütlü mısır gevreği,
  • Az yağlı mikrodalga patlamış mısır (4 yaşından itibaren).

Sağlıklı Kiloyu Teşvik Edin

Çocuğunuz hala genç ama sağlıklı bir kiloya ulaşmasına yardımcı olmak için çok erken değil. Bir okul öncesi çocuğun ne kadar ve ne zaman yiyeceğine karar verme yeteneğine saygı duymak, bu çabanın merkezinde yer alır.

Araştırmacılar okul öncesi çocuklara iki porsiyon makarna ve peynir verdiğinde, çocuklar daha büyük ısırıklar aldı ve daha fazla yedi. Ancak araştırmacılar, iki katı büyüklükteki porsiyonu bir servis kasesine koyup çocukların kendilerine servis yapmasına izin verdiğinde, çocuklar yaşlarına uygun miktarda yiyecek seçtiler. 

Televizyonu sınırlamak -aynı zamanda okul öncesi çocukların sağlıklı bir kilo alma şanslarını da artırır. 

Çeşitli yiyecekler sunun

Okul öncesi çocuklar seçici yiyiciler olabilir. Çeşitlilik girişimlerinize rağmen, haftalarca aynı yiyecekleri tercih edebilirler. Çocukların yemek konusunda telaş yapmasını engelleyemezsiniz, ancak her gün tavuk kanadı, makarna ve peynir taleplerine nasıl tepki vereceğinizi kontrol edebilirsiniz. Sadece küçük çocuğunuzun kabul edeceğinden emin olduğunuz yiyecekleri hazırlamak cezbedicidir. Ama bu dürtüye direnmeniz gerekir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir